Valstybinės reikšmės magistralinio kelio Nr. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 100,47 iki 101,79 km kapitalinis remonto projektas
Lietuvos metų gaminys, 2020 metai
Pėsčiųjų ir dviračių viadukas per T.Narbuto gatvę Vilniuje
Lietuvos Metų gaminys, 2019 metai
Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcijos projektas III etapas
Lietuvos metų gaminys, 2018 metai
Magistralinio kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo nuo 35,40 iki 45,15 km rekonstravimo projektas
Lietuvos metų gaminys, 2018 metai

Komanda@Kelprojektas. Vytautas Zorūba: „Jeigu mėgsti iššūkius, nori nuolatos tobulėti ir žinoti, kad net ir daug metų dirbant šioje specialybėje vis tiek vis dar turėsi ką išmokti, turi būtinai išbandyti savo jėgas kelių projektavimo srityje!“

Šiandiena pristatome dar vieną Kelprojektas komandos narį Vytautą Zorūbą, Vilniaus kelių skyriaus vadovą, kuris nepailstamai tobulėdamas ir siekdamas visada būti bent žingsniu priekyje, įrodė, kad gali puikiai vadovauti Vilniaus kelių skyriui.

Vytautai, Kelprojekte dirbi jau daugiau nei 13 metų. Kaip gimė Tavo susižavėjimas kelių sritimi?

Nuo pat mažumės man patiko visos transporto priemonės, kurios turi ratus ir važiuoja asfalto danga, o nemažiau patiko ir stebėti kaip gatvėse ardoma ta pati sena asfalto danga, klojami įvairūs konstrukciniai sluoksniai ir galiausiai paklojamas naujas garuojantis asfalto dangos sluoksnis. Tuo metu sunku buvo suprasti, kodėl tiek daug visko reikia padaryti iki paklojant tą gražų juodą asfalto sluoksnį ir manau tas susidomėjimas, o tuo pačiu smalsumas ir pastūmėjo link šios specialybės durų.

Koks buvo Tavo profesinis kelias iki dabartinės pozicijos?

Nueitas kelias mano manymu dar nėra labai ilgas lyginant su kai kuriais kolegomis, bet vienareikšmiškai jis labai įdomus ir kupinas iššūkių, todėl net nespėjau pajusti, kaip prabėgo visas šis laikas. Kelio pradžia – II bakalauro studijų kursas. Studijos – įdomus dalykas, bet pirmi studijų metai nebuvo kupini informacijos apie pačius kelius, o ir Vilnius nėra pigus miestas, kuriame būtų galima gyventi iš stipendijos, todėl nusprendžiau pabandyti įsidarbinti į garsiausią kelių projektavimo įmonę „Kelprojektą“. Čia pradėjau nuo pačių paprasčiausių darbų: spausdinau ir lanksčiau brėžinius, pats rengiau paprastesnius brėžinius, tekstinius dokumentus ir pan. Viskas man buvo įdomu, todėl visada stengiausi būti bent žingsniu priekyje, nei kad turėčiau būti pagal savo pareigas, ir kuo daugiau laiko investuoti į savo žinių gilinimą. Tai manau ir buvo pagrindinė priežastis, kodėl pavyko nušuoliuoti ne vieną laiptelį ir pasiekti šiuo metu einamas pareigas. Esu tas žmogus, kuriam nuolatos reikia iššūkių, o tai neleidžia stovėti vietoje.

Gal gali plačiau papasakoti apie Vilniaus kelių skyriaus veiklą?

Vilniaus kelių skyriaus komanda sudaryta iš jaunų, gabių ir perspektyvių žmonių, todėl skyrius pajėgus atlikti įvairaus spektro projektavimo darbus – pradedant mažais ir baigiant labai dideliais projektais. Komanda gali atlikti ne tik mažos gatvės ar žvyrkelio remonto projektą, bet ir suvaldyti bei atlikti tokius darbus, kaip dviejų lygių sankryžos projektavimo, magistralinių kelių rekonstrukcijos projektavimo darbus, aukštą kategoriją turinčių miesto gatvių rekonstrukcijos projektavimo darbus ir pan. Šiuo metu pusė Vilniaus kelių skyriaus komandos susiduria su dideliais iššūkiais rengiant projektą „Rail Baltica“ ir šiuo metu šis projektas apima neabejotinai didžiausią skyriaus veiklos dalį.

Taip pat skyriuje turime grupę, kuri dirba su Švedijos rinkoje esančiai projektais. Darbas šioje grupėje reikalauja anglų kalbos žinių ir gerų įgūdžių Autodesk Civil 3D programa.

Paminėjai „Rail Baltica“ projektą, papasakok apie jį plačiau.

Šiuo metu didžiausiąją dalį laiko dirbame su LTG infra, RB Rail AS ir privatų kapitalą turinčiais klientais, t. y. prekybos centrų vystytojais ir pan. Pagrindinis ir pats didžiausias projektas šiuo metu yra paminėtas aukščiau „Rail Baltica“ projektas. Jame projektuojame šalia geležinkelio esančius privažiavimo ir aptarnavimo kelius, taip pat visus kitus kelius, kurie yra kertami naujos geležinkelio trasos. Visi projektiniai sprendiniai yra rengiami BIM aplinkoje.

Kokie projektai buvo įsimintiniausi ir kodėl?

Jeigu kalbėti apie įsimintiniausią projektą, manau tai būtų kelio Nr. A14 Vilnius – Utena nuo 16,0  km iki 21,5 km rekonstravimo projektas. O įdomus tuo, kad projekto rengimo metu buvo kardinaliai pakeisti kelio sprendiniai, kurie iškarto po projekto parengimo buvo ir įgyvendinti, todėl buvo ne tik įdomu projektuoti, bet ir iškart stebėti ir prižiūrėti statybvietėje vykstančius darbus, kad jie būtų atlikti būtent pagal projekte nurodytus sprendinius. Rekonstruojamas kelio ruožas buvo rekonstruotas iš dviejų eismo juostų į keturias, suprojektuoti apjungiamieji keliai, taip pat suprojektuotos dvi dviejų lygių „kaulo“ formos žiedinės sankryžos. 

Su kokiais iššūkiais dažniausiai susiduriate projektuose? Kaip juos sprendžiate?

Iššūkių šiame darbe tikrai netrūksta, su jai susiduriame kiekvieną dieną. Tikriausiai dauguma galvoja, kad didžiausi iššūkiai, su kuriais susiduriame, tai yra techninių sprendinių pritaikymas projekte, tačiau tai nėra tiesa. Daugiausiai pastangų reikia įdėti norint įteisinti projektą, kad juo vadovaujantis Užsakovas galėtų teisiškai įgyvendinti statybos darbus ir priduoti objektą. Deja dažnai pasitaiko, kad reglamentai prieštarauja vieni kitiems, prasilenkia su logika, todėl neretai reikalinga „pasukti galvą“, kad projektui būtų gautas statybos leidimas. Mano manymu, geriausias sprendimo būdas – tai komandinis darbas, kurio metu bendraujant su kolegomis sugeneruojamas tikrai ne vienas pasiūlymas problemai įveikti.

Tavo manymu, koks yra sėkmingo, darnaus kolektyvo receptas?

„Vadovas be karūnos“, siekiamybė, kad kiekvienas kolektyvo narys jaustųsi neatsiejama komandos dalimi, na ir žinoma, kuo daugiau su komanda praleisto laiko neoficialioje aplinkoje.

Šiuo metu yra daug jaunų žmonių, kurie svarsto ir vis dar dvejoja, kokios srities studijas pasirinkti. Ką apie kelių sritį pasakytum jaunam žmogui, ir kodėl Tavo manymu verta ją rinktis?

Vieni vis dar įsivaizduoja, kad įgijus kelių inžinieriaus specialybę, bus įteiktas kastuvas ir su juo teks visą gyvenimą darbuotis statybvietėje, kiti mano, kad ši specialybė skirta tik vaikinams, o merginoms šioje srityje tiesiog nebus ką veikti. Galiu garantuoti, kad abu šie faktai yra visiškas mitas ir jeigu mėgsti iššūkius, nori nuolatos tobulėti ir žinoti, kad net ir daug metų dirbant šioje specialybėje vis tiek vis dar turėsi ką išmokti, turi būtinai išbandyti savo jėgas šioje srityje!

O kaip atrodo Tavo laisvalaikis? Kokie Tavo pomėgiai ir veikla po darbo?

Savo laisvą laiką mėgstu leisti kartu su šeima. Labai mėgstu įvairias išvykas, kuriose galima pamatyti ir aplankyti naujas vietas ar tiesiog pasivaikščioti. Labiausiai žinoma mėgstu tolimas keliones. Jei išvykas ir keliones palikti nuošaly, tai turiu didelį susidomėjimą tiek sportiniais automobiliais ir pačiu automobilių sportu, tiek visais kitais automobiliais, kuriuos galima sutikti tiek gatvėje, tiek trasoje.