Magistralinio kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo nuo 35,40 iki 45,15 km rekonstravimo projektas
Lietuvos metų gaminys, 2018 metai
Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcijos projektas III etapas
Lietuvos metų gaminys, 2018 metai
Pakeliamo tilto per Danės upę pilies gatvėje, Klaipėdoje, rekonstrukcijos projektas
Lietuvos metų gaminys, 2016 metai
Kairių aplinkkelio projektas
Lietuvos metų gaminys, 2014 metai

„Kelprojektas“ projektuos Šiaulių aplinkkelį

Bendrovė „Kelprojektas" projektuos beveik 7 kilometrų ilgio Šiaulių šiaurės-rytų krypties aplinkkelį. Šiandien didžiausia Lietuvos transporto infrastruktūros projektavimo įmonė pasirašė 3,7 mln. Lt vertės aplinkkelio projektavimo darbų sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Parengti projektą tikimasi iki 2017 metų pradžios, o nutiesti kelią iki 2019 metų pabaigos.

„Šiaulių šiaurinis ir vakarinis aplinkkeliai funkcionuoja, tačiau tie, kurie vyksta į Palangą iš Panevėžio pusės, priversti važiuoti pagrindinėmis miesto gatvėmis. Dėl to padidėja eismo srautas Vilniaus, Vytauto ir kitose gatvėse. Nutiesus šiaurės-rytų krypties Šiaulių aplinkkelį, į miestą vairuotojams nebereikės užsukti, todėl sumažės triukšmas, oro tarša, pagerės susisiekimas", – sakė Šiaulių meras Justinas Sartauskas.

Šiaulių šiaurės-rytų krypties aplinkkelis sujungs valstybinės reikšmės magistralinį kelią A12 (Ryga – Kaliningradas) su valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 150 (Šiauliai-Pakruojis-Pasvalys) ir su valstybinės reikšmės magistraliniu keliu A9 (Panevėžys – Šiauliai). Naujojo aplinkkelio pradžia – Šiaulių šiaurinio aplinkkelio pabaiga ties Šiaulių - Rygos keliu prie Sutkūnų. Šis aplinkkelis įsijungs į Bertužių sankryžą kelyje Panevėžys –Šiauliai.

„Tranzitinių transporto priemonių srautas didmiesčiuose kelia daug nepatogumų gyventojams – daro neigiamą įtaką vietiniam susisiekimui, didina triukšmą ir taršą. Ypač gyventojai kenčia nuo sunkiojo transporto tranzito. Nukreipiant transportą aplink, svarbu numatyti įtaką mažesnėms gyvenvietėms ir gamtai. Tik nuodugniai ištyrę situaciją, galėsime pateikti optimalius sprendimus", – sakė Algimantas Medžiaušis, UAB „Kelprojektas" generalinis direktorius.

Aplinkkelis taip pat išspręs susisiekimo problemas tiems, kas nuo Panevėžio važiuoja į Rygą A12 keliu. Dabar norint įsukti į kelią Ryga-Kaliningradas, reikia iš Šiaulių Tilžės gatvės pasukti į 213 kelią Aleksandrija-Ginkūnai. Tai vienas intensyviausių krašto kelių Lietuvoje. LAKD duomenimis, pernai vidutiniškai per parą juo važiavo 2794 lengvieji ir 194 sunkieji automobiliai.

Kelias iš Aleksandrijos į Ginkūnus vingiuotas, todėl labai pavojingas, čia automobilių greitis ribojamas iki 70 km/ val., o sunkvežimių – 50 km/ val. Prieš porą metų čia nuo kelio nulėkė ir apvirto nesuvaldytas vilkikas su priekaba. Vietinės techninės pagalbos tarnybos traukti iš pievų vingiuoto kelio neįveikusių vairuotojų vyksta kelis kartus per mėnesį. Dar vienas „karštas taškas" – Tilžės gatvėje ties Ginkūnų kapinėmis. 2012 m. gegužę čia avarijoje žuvo žmogus, o automobiliai susiduria nuolat.

Nukreipus eismą nuo tankiai apgyvendintų Ginkūnų, kelyje per gyvenvietę sumažės eismo intensyvumas, taip bus išvengta susidūrimų su pėsčiaisiais ir dviratininkais, gyvūnais. Išplatinus kelią iki 4 juostų, lenkiant automobilį nebus išvažiuojama į priešingą eismo juostą – automobiliai nesusidurs kaktomuša. Galimybė sukti į kairę bus panaikinta įrengiant skirtingų lygių sankryžas ar eismą nukreipiant ratu.

Pasak „Kelprojekto" Šiaulių padalinio vadovo Ramūno Vaičekausko, aplinkkelio projektuotojai turės atlikti ne tik geologinius ir kitus tyrimus, bet ir nustatyti aplinkkelio tiesimo ekonominį naudingumą. Be to, pasiūlyti priemones, kaip šioje kelio atkarpoje būtų užtikrintas maksimalus eismo saugumas.